Журнал Будівництва Львівщини

Все про будівництво і ремонт, техніка і люди.

Картелісти розіграли 150 мільйонів Укравтодору з мізерною знижкою 2,5%

14 липня Служба автомобільних доріг у Львівській області уклала договір з ТОВ «Автомагістраль-Південь» на поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О141003 Мостиська – Краковець за 146,50 мільйонів гривень.  Про це повідомляється у системі «Прозоро».

На торги прийшли позмагатись три компанії – «Автомагістраль-Південь», «Онур конструкціон інтернешнл» та ПП «Рома». Пропозицію останньої відхилили через те, що фірма не надала підтвердження достатньої кількості водіїв та машиністів. Згідно тендерної документації учасник мав надати кількість робітників відповідної кваліфікації, яка мала б бути не меншою за кількість машин та механізмів, зазначених у довідці про матеріально-технічну базу. Натомість ПП «Рома» вказала наявність усього 28 відповідних осіб, натомість техніки було на 15 штук більше.

Тож єдиним конкурентом «Автомагістралі-Південь» на торгах залишилась турецька компанія «Онур». Ці фірми є лідерами картелю фаворитів Укравтодору, об’єднаних у Національній асоціації дорожників України. В результаті такої «конкуренції» економія від очікуваної вартості склала незначні 2,5%.

«Автомагістраль-Південь» продала замовнику матеріальні ресурси по таким цінам:

Суміші асфальтобетонні гарячі дрібнозернисті для верхніх шарів марки марки А – 2207 грн/т,

Суміш щебнево-піщана С7 – 718,94 грн/м3

Суміш бетонна важка В15 – 2239 грн/м3

Емульсія бітумна – 10198 грн/т

Щебінь фракції 40-70 –  662,4 грн/м3

Бітуми нафтові БН 90/10 – 11508 грн/т

Бітуми нафтові БН 70/30 – 13777 грн/т

Ціни на асфальт та емульсію приблизно однакові з цінами «Онуру», який також уклав договір з львівською САД. А от щебенево-піщана суміш С7 «Онуру» коштувала 1 219 грн/м3, що на 40% дорожче за пропозицію «Автомагістраль-Південь».  (Ціни вказані із доставкою та без ПДВ).

Нагадаємо, пара  «Онур» та «Автомагістраль-Південь»  2017-2019 роки разом приймали участь у 494 закупівлях, у  252 процедурах компанії взагалі не конкурували одна з одною, і тільки  119 разів – компанії знижували ціну, в багатьох випадках на незначні відсотки. Крім того, фірми мають і фінансові стосунки. До прикладу, фірма перерахувала «Онуру»  наприкінці 2019-го року – 3,99 млн. гривень за ремонт траси  Дніпро- Царичанка – Кобеляки – Решетилівка у Дніпропетровській області.  Підряд на ремонт цієї дороги фірма виграла у САД Дніпропетровської області за півроку до перерахунку коштів.

ТОВ «Автомагістраль-Південь» є найбільшим підрядником Укравтодору з часів Петра Порошенка. Фірма належить одеситам  Олегу Наливанному і Валерію Короткову, але контролює її бізнесмен Олександр Бойко. За даними «Наших грошей» фірма раніше користувалась лояльністю голови бюджетного комітету Верховної Ради Андрія Павелка (БПП). Нині компанія є засновником Національної асоціації дорожників України. Президент НАДУ Тарас Сиротинський у квітні став радником прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Засновниками столичної компанії «Онур Конструкціон Інтернешнл» є громадяни Туреччини Онур та Іхсан Четінджевіз, а також львів’янин Олег Фаріон. Із нею пов’язана фірма «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S.» (Туреччина).

http://nashigroshi.org/2020/07/22/kartelisty-rozihraly-150-mil-yoniv-ukravtodoru-z-mizernoiu-znyzhkoiu-2-5/